2 квітня – Всесвітній день розповсюдження знань про аутизм

Цю дату запроваджено 2007 року рішенням Генеральної Асамблеї ООН. Резолюцію було прийнято з метою привернення світової уваги до дітей та дорослих, які страждають від аутизму. Про це інформує ЧОЦГЗ.
Цьогоріч ООН обрала тему «Інклюзія на робочому місці: проблеми і можливості в постпандемічному світі».
🔴Аутизм — це розлад розвитку нервової системи, що характеризується порушенням соціальної взаємодії, вербальної і невербальної комунікації, і повторюваною поведінкою, внаслідок чого виникають складнощі у взаємодії із зовнішнім світом та порушення соціалізації. Людина із аутизмом типово уникає спілкування: усяке порушення повсякденного розпорядку й стереотипів виявляється їй трагедією. Проте інтелект аутиста понижений далеко не завжди. Часто у нього виявляються так звані «острівці знання» — області, в яких здібності хворого досягають нормального або навіть геніального рівня.
🔺Найтиповіші симптоми розладів спектру аутизму.
🔹Дитина рідко встановлює зоровий контакт або ж встановлює його у незвичний спосіб (наприклад, дивиться на інших скоса, чи наче крізь людей).
🔹Виявляє значно менше цікавості до навколишнього світу, ніж від неї сподіваються.
🔹Переважно бавиться сама, перебуває наче в своєму власному світі.
🔹Не наслідує в іграх інших дітей, поведінку батьків.
🔹Зовсім не виявляє зацікавлення до гри з однолітками.
🔹Дитина починала говорити, а потім перестала.
🔹Не реагує на прості вказівки, на звернення до неї, хоча її поведінка в інших ситуаціях свідчить про те , що у дитини немає проблем зі слухом.
🔹Розвиток мовлення дитини не відповідає її віку.
🔹Механічно повторює почуті слова, наприклад, висловлювання з телепрограм. Повторює їх багаторазово.
🔹У спілкуванні не використовує ні жестів, ні міміки.
🔹Повторює у відповідь останні слова, з якими до неї звертаються.
🔹Надмірно боїться різких звуків (приміром, шуму порохотяга), часто затуляє при цьому долонями очі, вуха.
🔹Не хоче, щоби її торкалися, обіймали, гладили по голові.
🔹Має стереотипні рухи, як ось, клацає пальцями, крутить головою, погойдується.
🔹Протестує проти змін у середовищі довкола неї чи в способі життя (до прикладу, проти зміни меблів у помешканні чи зміни маршруту, яким ходить у садочок).
🔹Надмірно захоплюється числами, датами, поодинокими предметами, якоюсь однією темою.
🔹Їй подобається крутитись на місці чи вона захоплюється предметами, що крутяться.
🔹Має обмежене коло уподобань, приміром, бавиться лише одним (часто незвичним) предметом, часто і багаторазово складає в ряд свої іграшки тощо.
🔹Дитину важко зупинити в її повторюванні стереотипних дій чи фраз, відвернути її увагу на щось інше.
🔹Прив’язується до незвичних речей, їй подобається бавитися стрічками, камінцями, паличками чи волоссям і т.п.
🔹Потребує точного дотримання встановлених ритуалів, різко реагує на будь-які зміни (наполегливо вимагає дотримуватися однакової послідовності дій, купуючи щось у крамниці, або ж їсти лише з певного посуду, вдягатися тільки у такий, а не інший одяг, ходити постійно тією самою дорогою і т.п.).